zaterdag 24 december 2011

Dag C+15: vrijdag 23 december 2011

En toen ik gisteren m'n lekker vers opgemaakte bed was ingedoken, was het over en uit. Ik heb alleen nog maar geslapen. Ik denk dat ik nog wat beter m'n energie over de tijd moet verdelen ... zo'n dag (als eergisteren) waarop ik tweemaal bezoek heb is wel leuk, maar lijkt toch tè vermoeiend.

Vandaag ging het weer beter. Vanmorgen redelijk bijtijds opgestaan en gedoucht, daarna wat aan m'n blog gewerkt; toen ik moe begon te worden ben ik plat gegaan en zie: zowel overbuurman Kees als de (andere) huisarts kwamen even (nou ... al met al 'n uurtje?) op bezoek. Ik ben lekker blijven liggen, want vanmiddag zijn vrienden uit Amsterdam geweest (Peter en Ina; Peter hebben we ooit, ooit leren kennen als onze verhuizer en, zo kan dat gaan, in de loop der jaren ...) en ik wilde toch wel over enige energie beschikken! Helaas ... terwijl ze er nog waren ben ik toch maar plat gegaan.

Ook nu nog merk ik niet al te fit te zijn. Afijn, direct gaan we eten, misschien dat dàt nog helpt ...

En òf dat hielp! Julia had een heerlijke maaltijd bereid (gekookte, afgekoelde, in héél dunne plakjes gesneden biet met olijfolie, zachte geitenkaas en peper; inderdaad, je zou 't biet-carpaccio kunnen noemen).Fantastisch lekker (vraag haar maar eens om 't volledige recept, er hoort nog een en ander bij dat we nu voor het gemak weg hebben gelaten) en gezond!

Maar daarna ben ik er toch mee gestopt ... in de hoop dat het de komende dagen beter gaat dan de afgelopen dagen. Immers: het is dag C+15! Dit is de laatste dag van de chemodip. 

1 opmerking:

  1. Leo van Krimpen reageerde op 23 december met het volgende bericht:


    Hoi Jan en Julia,

    Ik volg je dagboek bijna elke dag. Ik vind het verbazingwekkend hoe je met je leven en ziekte omgaat. Het is mooi, dat je van zoveel dingen kan genieten. Dingen, die je anders gewoon of wel plezierig zou hebben gevonden. Van bezoeken, van jullie eigen brood, van de poes, e.d. Gelukkig vallen de gevolgen van de injecties nog wel mee.

    Je schrijft ergens dat je Julia af en toe wel een uitje gunt. Ik gun haar dat ook heel erg graag, want haar leven staat natuurlijk ook op haar kop met zorgen en verzorging. Als zij met mij naar een museum o.i.d. wil, zou ik dat graag met haar doen. Ik hoor het wel.

    Dank voor jullie wenskaart. Ik wens jullie ook een heel fijne kersttijd toe en alle goeds voor 2012, al weet ik dat je gezondheid, je leven heel kwetsbaar is geworden.

    Met hartelijke groet,

    Leo

    BeantwoordenVerwijderen