zaterdag 24 december 2011

Zaterdag 24 december 2011

Vannacht heb ik diep en goed geslapen - natuurlijk ben ik 'n paar keer wakker geworden, juist op tijd om medicijnen te nemen. 't Wakker worden wilde níet echt lukken; terwijl Julia douchte en de laatste boodschappen is gaan doen, heb ik nog wat gedommeld - eerst op bed en later, na me alvast te hebben geschoren, met Cleo op schoot in de stoel. Ja echt! Cleo heeft me weer in haar hartje gesloten! Ze komt weer naar me toe om op schoot te liggen, om geborsteld te worden ... om lekkere hapjes toebedeeld te krijgen ... Toen Julia en ik daarstraks samen in de badkamer waren begon ze te gillen ... ze was ons opeens kwijt! Julia liet zich even zien en prompt was het weer in orde: Cleo wist weer waar we waren en ging rustig naar haar mandje.

[Hm, 't lijkt er op dat het vandaag een natuurpagina gaat worden ...]

Afgelopen week heeft Julia foto's gemaakt van een koppel Turkse Tortels in de magnolia. Iedere winter geven we veel te veel geld uit aan vogelvoer, vetbollen en dergelijke hangen we op diverse plekken vetbollen en netjes met pinda's en zetten we op strategische plekken borden met zaden neer; dus is onze tuin iedere winter een vogelreservaat in het klein. En dat heeft gevolgen in de zomer, want dezelfde vogels komen terug om hier te nestelen, het vogelbadje te gebruiken en rond te scharrelen tussen de planten, op zoek naar beestjes. Zo ook dit koppeltje. En zowaar zag ik vanmorgen meneer en mevrouw Merel, heen en weer vliegend tussen de schutting rechts en de klimop links - waar ze al enige jaren achtereen twee nestjes met jongen grootbrengen (wat er van in leven blijft, althans). Ze zullen toch niet NU AL gaan nestelen?

Over de magnolia gesproken: afgelopen woensdag kregen we het volgende mailtje.

Lieve jan en Julia,
De MAGNOLIA gaat open! Van dag tot dag zien we al dingen veranderen, de hele advent door, maar nú zie je het eerste roze van de knoppen! Het is prachtig!
We zullen de takken zeker met kerstmis gebruiken. Het hele mooie witte boeket staat al in de kapel.
Liefs voor jullie,
Janny

Wat is er gebeurd?

Julia en Janny hebben een (of meer) tak(ken) van die magnolia afgeknipt of -gezaagd, ten behoeve van de versiering van de kapel met de Kerst. En blijkbaar gaan die tak(ken) bloeien! Nou, da's toch wel apart! (En, met kerkelijke hoogtij-dagen dragen we doorgaans iets bij ter verhoging van het feestgevoel; dit jaar dus een wit boeket voor in de kapel.) Nou, KIJK toch 'ns:





Later.

Ik heb na de lunch weer zo'n twee uur geslapen en werd wakker van de voordeurbel. Julia is even 'n boodschapje doen, dus ik probeerde zo snel mogelijk m'n bed uit te klimmen. Degene die belde heeft niet het geduld gehad te wachten ... jammer dan! Maar ik ben wakker en ... ik heb m'n gewone kleren aangedaan! Al dagen ben ik niet buiten geweest en loop ik steeds in m'n pyama en ochtendjas. Nu echter schijnt de zon ... en het is zacht weer ... ik wil ERUIT! Zo gauw Julia er is - en ik verwacht haar ieder moment - gaan we 'n blokje om, hoe dan ook! M'n schoenen, m'n wandelstok, m'n jas ... alles staat en hangt er klaar voor!

Weer later.

En het is gelukt! Ik heb met Julia, direct toen ze thuiskwam, een rondje over het hofje gemaakt (rond de boom in het midden). Akkoord, direct daarna moest ik m'n bed in omdat ik doodmoe was, maar toch ... er zit vooruitgang in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten