dinsdag 17 januari 2012

Dinsdag 17 januari 2012

Vanmorgen zijn we heel vroeg opgestaan: we moesten al om 08:00 in het ziekenhuis zijn. Helaas zonder hulp van wijkverpleging en/of thuiszorg, kwam het vanmorgen weer allemaal op Julia terecht ... Maar het lukte. Om 7:45 verwachtten we de taxi ... Maar die kwam NIET! Afijn ... Bleek 'n foutje van de vervoerslijn te zijn, de hele afspraak was verdwenen ... Het is goedgekomen, we waren uiteindelijk op tijd voor de scan om 08:30 en konden het bloedprikken daarna doen.

Weer thuis was ik natuurlijk bekaf en ben ik m'n bed ingegaan ... Waar de Eprex-zuster me wéér prikken ging ... En natuurlijk met de voorzienbare gevolgen van verhoging, moeheid, zweterigheid ...

Als je zo 'ns terugleest, zijn er feitelijk maar weinig dagen waarvan we kunnen zeggen dat ik lichamelijk ècht verbetering merkte ten opzichte van de omringende dagen. Eén van de oorzaken is natuurlijk het verkeerde trajectbegin (door de constipatie), een ander die ontsteking die me ergens zit te pesten. En dan die medicijnen! Mijn hemel, kunnen ze dáár nou niet iets op verzinnen? Als je alleen eens denkt aan die Telebrix Gastro, een vloeistof te drinken voorafgaand aan de CT-scan. Dat héét dan 'met citroensmaak', maar in feite is het een vies, laf, muf zurig smaakje ... Láát het dan ook naar citroen smaken, naar die ouderwetse dubbelzure zuurtjes voor mijn part! Maar dit ... En al die andere medicijnen ... 't gaat me allemaal tegenstaan; zodanig dat ik me er met de moed der wanhoop op stort, om het maar zo snel mogelijk binnen te hebben ...

Naja, genoeg geklaagd.

3 opmerkingen:

  1. Je mag best wel eens klagen Jan, dikke zoen, Julia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoj broer, klagen mag, schrijf het van je af. Gedeelde smart is halve smart. Nou ja als dat waar zou zijn... al die vrienden en familieleden die hierin (willen) meedelen dan zou jij nog maar heel weinig lijden. Ja waardeloze dagen weer, ik hoop dat je straks een lekkere kop koffie krijgt met een lekkere snack of iets anders waar je trek in hebt. Sterkte maar weer toegewenst voor jullie. Ik denk aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook Corrie reageerde lief:

    Lieve Jan en Julia,

    Een stralende Jan op de foto’s van afgelopen vrijdag. Maar dat is de buitenkant. Jouw binnenkant is het omgekeerde. Wat moet jij veel hobbels doorstaan, Jan. Wij bewonderen jouw moed. Wij wensen jullie heel veel sterkte voor a.s. donderdag. Zondag steken we een kaarsje voor jullie aan in het Brandpunt in Kattenbroek.

    Groetjes van Paul en Corrie Borgers te Hoogland.

    BeantwoordenVerwijderen