vrijdag 30 december 2011

2C+1: vrijdag 30 december 2011

5:34 Belachelijk vroeg, natuurlijk. Maar gisteren sliep ik- en hoe! - al rond 21:00. Dus ja, dan is wakker worden rond 05:00 niet zó vreemd. Bovendien had ik een wat eigenaardig gevoel in m'n buik, iets wat ik niet zo snel herkende en even moest plaatsten. En waarop ik aktie moest ondernemen.

IK HEB TREK!

Ik zit waarachtig aan de gewelde pruimen! En ze smaken me best, héél best. Net 'n opiaatje genomen, de tweede in 24 uur; het afbouwen gaat goed, ik merk niets van méér pijn (borst, schouder, arm), maar heb wèl de indruk dat de pijn rond m'n hartstreek (de mij bekende drukkende, angineuze pijn)minder wordt door het gebruik van de paracetamol en niet of nauwelijks door de opiaten (en voorheen trouwens evenmin door de morfine) wordt beïnvloed. Commentaar, ddhh. medici?

Iets anders is dat ik me eigenlijk erg goed voel. Beetje slaperig nog, maar opgewekt , vrijwel pijnvrij (ietsje in de rug, ik werd wakker in een onmogelijke houding, scheef gerold in bed; vandaar óók dat ik eruit ben geklommen), met een gevoel in m'n borst alsof ik beter kan dóórademen, dieper kan ínademen. Hoesten doet (gelukkig) ook minder pijn, 't is toch alsof er langzaamaan wat druk in m'n borst verdwijnt. Kan dat vocht dat door die tumor wordt geproduceerd en zich achter m'n long verspreidt, ook door het lichaam zèlf afgevoerd worden? Ddhh. medici?

Voor nu eigenlijk wel genoeg, ik ga eens wat dommelen in m'n stoel ...

10:57

Jaja ... na dat dommelen toch nog éven in bed ... jaja ... tussendoor wel ontbeten maar geslápen! Als 'n blok! Nu net 'n klein uurtje wakker en gedoucht ... 't Is allemaal vreselijk vermoeiend, maar anderzijds: ik vóel me goed! Niet misselijk, geen pijn(tjes), kan lekker babbelen en ademen ... wat wil ik nog meer? (Nou ja, àlle dagen ietsje beter, natuurlijk!)

Gisteren heb ik trouwens (in het ziekenhuis) wat informatie ontvangen over die bouwsteentjes èn een boekje met voedingstips. Meteen gebruik van gemaakt voor de lunch: 'n boterham met boter, tomatenketchup, belegen kaas, rauwkost plùs dressing! En dat wàs toch lekker! Ik ben nu al aan het verzinnen wat ik straks ga eten ...

18:30

Geluncht. Daarna Bob en Claire op bezoek gehad (Bob is 'n zoon van zus Elly; hij woont met Claire en hun drie kinderen in Zwitzerland). 'n Uurtje slechts, toen storttte ik weer in. Geslapen. Ik wil alleen maar slapen ... welterusten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten