zaterdag 31 december 2011

2C+2: zaterdag 31 december 2011

12:11 De laatste dag van 2011. Ik vermoed dat we hem in gepaste rust dóór zullen brengen, ik ben de afgelopen dagen werkelijk ontzettend moe en doe praktisch niets anders dan slapen, eten en m'n blog bijhouden - en wat bezoek ontvangen, 'n uurtje. 't Zal door de kuur komen. M'n ingewanden zijn nog wel wàt van streek, maar langzaamaan gaat het de goede kant op.

Over afgelopen donderdag moet ik toch nog even wat kwijt. Iets dat me verbaasde. De mevrouw tegenover me (die het laatst bijschakelde bij het gesprek) had, behalve de chemo-infusen, een installatie aan haar hoofd hangen: banden, slangen, wat niet al. Ik associeerde dat met een tumor in de hersenen, een operatie daaraan, ... zoiets.

Toen een en ander werd afgekoppeld vroeg ik haar waarvoor ze dat nodig had; het bleek een soort koelinstallatie (tot 6 graden) te zijn om het haar te sparen. Huid en haar worden sterk gekoeld met kans op behoud. Volgens die mevrouw was vooral het eerste half uur een kwelling, daarna verdoofde de huid door de kou vanzelf ...
Volgende week pakt Julia de tondeuze en millimeteren we m'n haar tot 3 mm - of nul. Zoals 't er nú uitziet is geen gezicht - dan maar kort of weg! Wat ik maar zeggen wil: ik ben blij dat ik me dáárover geen zorgen hoef te maken! Hebben mannen het toch makkelijker ...

18:15  Vandaag al met al 'n wat mindere dag. Steeds erg, erg moe en licht misselijk. Zelfs toen Willemien en Bernard (uit 't klooster) hier waren ben ik niet m'n bed uit geweest- toch wel in tegenstelling tot een gewoonte die ik zoveel mogelijk probeer te onderhouden. Na pakweg 'n half uurtje bezoek moest ik al weer slapen ... Desalniettemin, 't was fijn om Willemien en Bernard hier even te zien!

Net toch wat gegeten, iets tegen m'n zin; maar zonder te eten komt 't niet goed. Julia doet haar best om telkens iets te maken dat makkelijk naar binnen schuift - en we hebben wel wat ideetjes uit een boekje met voedingstips van het ziekenhuis gekregen! 't Lukt Julia toch steeds weer om me - niet veel, maar toch - te laten eten! En met smaak!

Tja, ik houd het hier bij, voor vandaag.

Ik wens u / jullie allen de ALLERBESTE WENSEN voor 2012

en hoop in het komende jaar contact te hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten