zondag 1 januari 2012

2C+3: zondag 1 januari 2012

DE ALLERBESTE WENSEN VOOR 2012!

Het nieuwe jaar is hier tamelijk luidruchtig begonnen. Het vuurwerk  zal de boze geesten wel verjaagd hebben! Nu, rond 10:15 uur, is het elders nog akelig stil. Hier en daar zie ik wat beweging in de huiskamers van de overburen ... maar zelfs de vogels maken nog geen geluidjes. Dit is een waarachtige rustdag ...

Dit is trouwens ook weer de tijd van de zotte datum-vergissingen. Dezer dagen kregen we de formele WMO-beschikking (een geldig document waaraan je rechten ontleent!) van de gemeente Harderwijk. Daarin wordt de huishoudelijke hulp toegekend, mèt financiële consequenties (voor de gemeente) en mèt looptijd van de hulp. In dit geval tot medio mei 20112. 2-0-1-1-2. Ja. Ik heb natuurlijk zelf in het vak gezeten; in deze tijd van het jaar was controle op datums een kwestie van check-check-dubbel-check-tripel-check! Da's hier níet goed gebeurd. Nu hééft de gemeente al enige begrotingsproblemen, zou dit er nog wel bovenop kunnen ... ? Afijn ... we wachten even af of de gemeente zelf actie onderneemt, anders melden we het zelf wel ...

't Zijn trivialiteiten, natuurlijk ... maar ik vind 't toch wel vermakelijk ...

Inmiddels is het 11.00 uur. Rond 11:30 verwachten we Thomas en Janny met het Helig Brood. Ik vind 't jammer de vieringen in de Kapel niet mee te kunnen maken (maar wie weet ... op termijn ...); ik mis de "communio" met de andere Norbertijnen en kapelbezoekers. Maar wèl verheug ik me iedere zondag weer op hun bezoek en op het, laat ik maar zeggen: "spirituele halfuurtje". Het is een ankermoment in mijn leven geworden, zo kort als het duurt en zo krachtschenkend als het is.

Vanmiddag komen Gera en Wim op bezoek. De dag is wèlgevuld!

1 opmerking:

  1. Beste Jan en julia,
    Een gezegend 2012 voor jullie waarin veel kracht je ten deel mag vallen. Inderdaad, het is, ook hier, verbazingwekkend rustig buiten. Lieve groet, Margot

    BeantwoordenVerwijderen