maandag 26 december 2011

Maandag 27 december 2011: Tweede Kerstdag

Vandaag is het voor mij een rustdag geweest. Ik heb  bijna de hele dag geslapen. En diep, héél diep! Zou dat komen door dat borrelglaasje dessertwijn gisteren?

Wèl heb ik met Julia een rondwandeling over het hofje gemaakt: een "boompje om", "rondje boom", of hoe je het maar wil noemen. 5 Minuten wandelen, da's op dit moment m'n max.

Julia daarentegen is druk geweest met achterstallig huishoudelijk en administratief werk.

Maar, als afsluiting van deze dag hebben we wèl gedrieën (3: moet dat uitgelegd? nee toch?) gegeten: we hadden nog wat stokbrood en genoeg vishapjes over van gisteren, dus hebben we wederom gesmuld (Cleo's voorkeur ligt duidelijk bij de tonijn ...). Nu nog 'n kopje koffie, 'n bonbonnetje uit Zutphen - vorige week meegebracht door oud-collega Harry en speciaal door mij bewaard voor de Kerstdagen - en dan zal het wel einde oefening zijn voor vandaag: morgenochtend staat de taxi om 07:30 voor de deur om ons even heen-en-weer naar het ziekenhuis te vervoeren voor wat bloedafname. En later op de ochtend krijg ik weer zo'n Eprex-prik ... 

1 opmerking:

  1. Lieve Jan,
    Zo te horen hebben jullie 'n mooie Kerst gevierd. Fijn dat Julia en jij nog steeds kunnen genieten van alle kleine dingen. In deze periode zijn juist die kleine dingen, denk ik, zo waardevol. Samenzijn met elkaar, de poes op schoot en mensen die om je geven. Een bloeiende magnolia, hapjes die met zorg zijn klaar gemaakt en die nog lekker smaken ook.
    Zoals bij jullie de magnolia bloeit, is mijn orchidee, die lange tijd met kale stengels in de vensterbank stond, weer aan z'n 2e levensfase begonnen. Maar liefst 12 dikke knoppen, waarvan er al 7 in volle bloei staan. 'n Goddelijk getal toch? en dat met Kerstmis! Kleine cadeautjes in deze dagen met misschien wel 'n symbolische betekenis, 't hangt er maar van af hoe je dat zelf beleeft. Ik zie 't als 'n viering van mijn nieuw gevonden liefde. Als 't ontluiken van iets wat, latent aanwezig, weer tot volle wasdom is gekomen. Lieve Jan en Julia, blijf genieten van het mooie van jullie in deze periode met elkaar meemaken. Hou 't vast, ook in jullie donkere dagen!
    Dikke knuf van Elly.

    BeantwoordenVerwijderen