woensdag 28 december 2011

Woensdag 28 december 2011

Geen fijne dag, dinsdag. 's Morgens was Julia al om 5:15 opgestaan(ik wat later) zodat we klaar zouden zijn voor de taxi. Die was er inderdaad om iets vóór half acht - en al met al waren we om acht uur al weer thuis. Dat ging dus soepel.
"s Middags is de Eprex-dame geweest ... en zoals te verwachten was werd ik NIET lekker ervan.
En evenmin van de constipatie. Het lukt nog of wéér niet; ik word er niet goed van. Ik heb nu weer wat anders (behalve de magnesium-kauwtabletten en het citroenvezeldrankje): joghurt met vezels. 't Moet natuurlijk nog gaan werken ...

Daarna (15:45) was het even wachten op nicht Garry; die ging bij mijn moeder op bezoek en zou haar laptop meenemen - met internetverbinding en Skype ...

Later:

Geskyped met mams! Ze vond 't fantastisch! Ik had het er eerder met haar over gehad, toen leek het 'r helemaal niets ...

Daarna ben ik maar weer gaan slapen, bekaf en niet lekker ... en 'n rotnacht gehad ... veel wakker, pijn, ... ik probeer zoveel mogelijk te stoppen met de Tramadol (opium), komt er natuurlijk óók bij ...

En vanmorgen eindelijk weer de ontlasting richting normaal. 't Gaat vandaag beter! Redelijk goed gegeten, ook! Met ups en downs de dag doorgekomen; met een behóórlijke UP toen Rob en Els er waren.

En met vanmiddag bericht dat de chemo morgen doorgaat; m'n bloedwaarden zijn goed genoeg. Dus. We zullen zien wanneer ik weer genoeg energie heb om te schrijven ... tot dan!

3 opmerkingen:

  1. Lieve Jan, ik probeerde je net een berichtje te sturen maar dat ging niet goed. Ik probeer het nog een keer. Net terug uit de Essenburgh na een mooi klein concert (Weinachtslieder) door bekenden van Liesbeth. Men genoot bij de bloeiende magnoliatak, jullie welbekend, en de Kerststal van Everardus die 130 jaar uit schijnt te zijn.
    Ik ben blij dat je het brood ontvangt van Janny en Thomas en denk veel aan jullie. Fijn dat je Julia om je heen hebt om je te steunen.
    Sterkte met de chemo morgen. Lieve groet van mij, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste broer, heel vervelend al die ups (zo weinig) en die (vele) downs. Ik hoop dat `t `n beetje steunt dat er zo velen met je meeleven en proberen mee te voelen. Ik dacht trouwens dat je vandaag (woensdag) met Koen naar ma zou gaan, is zeker niet doorgegaan omdat je dat een te grote inspanning vond (vindt) Fijn dat het skypen met ma lukte. Sterkte met de chemo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Jan,
    Gisteren je Eprex-prik, vandaag je 2e chemo. Moeilijke dagen voor jou en Julia. We hopen toch dat ze 't bedoelde effect bereiken en dat de bijwerkingen te dragen zijn voor je.
    Ondertussen denken we veel aan je.
    Met Bob, Claire, kids en Henk hebben we gisteren gegourmet. Erg gezellig. Vandaag wordt er een bezoek gebracht aan Frans en Gisela en wordt er geschaatst op de schaatsbaan hier in Alkmaar.
    Fijn dat 't Skype-kontakt tussen mama en jou zo goed verliep. Ze was er inderdaad erg enthousiast over. Goed initiatief van Garry die mama beloofd heeft 't nogmaals te herhalen. Zolang fysiek kontakt tussen jullie niet mogelijk is, is dit 'n prima oplossing.
    Jan en Julia, veel sterkte hè, hou er de moed in!Liefs van Elly.

    BeantwoordenVerwijderen